Országos mintaprojekt lett a Csokonai Színház ifjúsági programja

Komolay Szabolcs, Debrecen kultúráért felelős alpolgármestere szerint országos mintaprojekt lett a Csokonai Színház 2015-ben indult Csokonai Ifjúsági Programja (CSIP), amelynek első produkciója, a Verona, 1301 Shakespeare Rómeó és Júlia című darabja alapján készült. 

Komolay Szabolcs kiemelte: a tantermi előadások szervezett keretek között nyújtanak olyan élményt, amellyel megvalósulhat a színházi nevelés, érzékenyítés, és a produkciók sok diákot tesznek színházlátogatóvá. Kiemelte azt is, hogy a művészettel nevelés a digitalizált világban különleges élmény, egyedi módon képes hatni a fiatalokra. Az alpolgármester jelezte, hogy a város a jövőben is támogatni fogja az ifjúsági programot. Gemza Melinda, a CSIP vezetője kiemelte: évről-évre tudatosan építették a CSIP repertoárját. A Verona, 1301 a középiskolás korosztályt szólította meg, a Jeruzsálem az általános iskola felsőtagozatos diákjai számára készült, míg idén az alsó tagozatosokra esett a választás A Kékbolygó története című előadással. 

 

Országos mintaprojekt lett a Csokonai Színház ifjúsági programja

 

Gemza Péter, a Csokonai Színház művészeti vezetője felidézte, hogy a színház a 2015/16-os évadban indította útjára ifjúsági programját, amelynek keretében 2015 októberében megszületett az első osztálytermi színházi nevelési előadás, a Verona, 1301. Már az első évadban több mint 40 iskolai osztályhoz jutottak el a színház művészei, Edelényi Vivien, Vranyecz Artúr, Kiss Gergely Máté és a foglalkozásvezető, Gemza Melinda. Programjaival a CSIP "házhoz", azaz osztálytermekbe megy: az előadás néző- és játékterét iskolapadokból, székekből alakítják ki. A színdarabot interaktív játékokkal szakítják meg, hogy a diákokkal közösen gondolkodjanak azokról a kérdésekről, amelyeket a történet szereplői körüljárnak, és a gyerekek a történet íróivá és rendezőivé is válhatnak. A produkciókban az előadás- és a foglalkozásrészek nem válnak el élesen egymástól. Jellemzően pár színész ad elő egy darabot, amelyet meghatározott helyeken megállítanak, és párbeszédet kezdeményeznek a diákokkal.

 

MTI/T.D.