Debrecen hírek

Öt luxus sportkocsi, amire senki sem mondana nemet

Öt luxus sportkocsi, amire senki sem mondana nemet

Mindenki örülne egy luxus sportkocsinak, hiszen erősek, gyorsak, stílusosak és feltűnőek. Sikerességet árasztó autók, amelyek hosszútávon még jó befektetésnek is bizonyulhatnak. Felkértük a carsontheweb.com online aukciós portál szakértőjét, gyűjtse össze az autópiac jelenleg legexluzívabbnak tekinthető sportkocsijait. Álmodozásra fel!

Ferrari LaFerrari

A Ferrari hátsó középmotoros, hátsókerekes meghajtású (röviden RMR) sportkocsija kétajtós coupé változatából csupán 500 darab készült 2013 és 2015 között, jelenleg pedig roadsterként kerülnek ki a gyárból. Az 1255 kilogrammos szörnyeteget hibrid technológia mozgatja, ugyanis a 800 lóerős 6,3 literes V12-es motor mellett kinetikai energia-visszanyelő rendszerrel (röviden KERS) is rendelkezik, ami rövid időszakokra 163 lóerővel tudja növelni a teljesítményt, a forgatónyomatékot pedig 700 Nm-ről akár 900-ra is fel tudja turbózni. Az autó váltója hét sebességes, kasztnija szénszálas. A fékeket a Brembo, a hozzá való gumikat pedig a Pirelli gyártja. A jóval egy millió dollár feletti árcímkével rendelkező LaFerrari végsebessége 349 km/h, 0-100 km/h közötti gyorsulása pedig 2,4 másodperc.

 

Bugatti Chiron
A Volkswagen tulajdonában álló Bugatti gyár kétajtós, középmotoros kialakítású coupéja döbbenetes, két és fél millió euró körüli áron kapható. A majdnem két tonnás autó végsebessége 460 km/h, álló helyzetből 2,5 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-s tempóra. A kiváló menetteljesítményért állandó négykerék hajtás és egy 8 literes, W16-os, négy turbóval ellátott erőforrás felel. A Chironból 500 darab készül.

 

Lamborghini Aventador
A Murciélagot váltó modellt 2011 óta gyártják és 2016 tavaszáig 5000 példány készült belőle. A szintén Volkswagen tulajdonban lévő Lamborghini zászlóshajója coupé vagy roadster formában készül, középmotoros kialakítású és a lista előző két tagjához hasonlóan állandó összkerékhajtással rendelkező. A korábbi modellekhez hasonlóan szintén egy bikáról elnevezett modell 2,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, végsebessége 350 km/h óra felett van. Az 1575 kg tömegű járművet egy 700 lóerős 6,5 literes V12 motor hajtja, amely 689 Nm-es nyomatékot tud leadni 5500-as fordulaton. Kevésbé szolid vásárlók számára rendelkezésre áll a típus Veneno nevű változata is.

 

BMW i8
Újabb hibrid a listában, ezúttal a bajor eredetű vállalattól. Az extravagáns külsejű, pillangóajtókkal szerelt i8 a LaFerrarival ellentétben „hétköznapi” plug-in hibrid. Egyik erőforrása meglepő módon három hengeres turbódízel kialakítású és 231 lóerős leadására képes, míg az elektromos motorja 131 lóerős. A villanymotor az első kerekeket, a dízel a hátsókat hajtja. Sajátos kialakításának köszönhetően az autó saját tömege némileg másfél tonna alatt marad, 0-ról 100 km/h-ra pedig 4,4 másodperc alatt gyorsul. Végsebességét elektronika korlátozza 250 km/h-ra.

 

Hennessey Venom GT
A texasiak sportkocsijának alapját adó Lotus Exige is egy kiváló autónak számít kategóriájában, azonban az amerikaiak irracionális szintre emelték a Venom GT teljesítményadatait. Az 1250 kilogrammos autót egy 7 literes, duplaturbós V8-as motor mozgatja, amivel 420 km/h feletti végsebességet képes elérni a vállalkozó szellemű tulajdonos. Az RMR kialakítású járművet 2011 és 2017 között gyártották coupé és spyder formában.