A tökéletes üzlethelyiség Budapesten

Mindenki a Nagy Üzletet szeretné nyélbe ütni, amikor vállalkozásának helyszínt választ. A legjobb lehetőség azonban nem adja könnyen magát. Mutatjuk a legfontosabb mérlegelendő szempontokat!

 

Kicsi vagy nagy, kulcsrakész vagy szabadon alakítható, bérlés vagy vásárlás, üzletház vagy egy lakóház földszintje, központi vagy zöldövezeti lokáció? A paraméterek, a lehetőségek és variációk száma végtelen – így néha bizony kemény diónak tűnik belevágni a keresésbe. Mégis, kiadó üzlethelyiség Budapesten jó áron, jó helyen, jó feltételekkel igen is megszerezhető, csak tudni kell, hova forduljon az ember. Az In-management most megoszt az olvasókkal néhány titkot a sikeres kezdéshez.

 

Mi kell a saját üzlet elindításához?

 

Mindenekelőtt egy ötlet és megingathatatlan elszántság. Akár vendéglátóipari egységről, borbély üzletről vagy kézműves boltról van szó, kell egy biztos döntés, egy fix cél, ami mindig szem előtt lebeg. Természetesen az anyagi fedezet és egy megnyugtató tartalék is alapfeltétel, hiszen az új vállalkozások döntő többsége likviditási problémák miatt még az első születésnapja előtt bezár. Egy erős üzleti terv, egy megbízható könyvelő és rengeteg befektetett munka viszont jó eséllyel meghozza gyümölcsét! A saját üzlet elindítása lehetséges, csak jó adag kitartás kell hozzá.

 

Csak nyugi, nincs lehetetlen küldetés

 

Mennyibe kerül ma egy üzlethelyiség?   

 

A válasz, mint ahogyan maga a kérdés is, nem ilyen egyszerű. Üzlethelyiség és üzlethelyiség között hatalmas különbségek vannak. Nem csak a négyzetméterek számáról, hanem az ingatlan elhelyezkedéséről, állapotáról, a bérlés hosszáról és még számos szempontról is szó van. Budapest belvárosában akár 13 euró/négyzetméter/hó ár fölé is kúszhatnak az árak, míg a külső vagy kevésbé frekventált kerületekben ennek akár töredékéért találni megfelelő bérleményt. 

 

Mennyire fontos a jó elhelyezkedés?

 

Nem törvényszerű, hogy kizárólag a belső kerületek felkapott utcáira, tereire nyíló üzletek tudnak jó forgalmat generálni, azonban tény, hogy egy frekventált hely sokat segíthet az indulásban. Elsődleges szempont mégis a vállalkozással megcélzott célcsoport szokásai, élethelyzetei kellenek, hogy legyenek: ha valaki babaruha üzletről álmodik, számára nem történelmi negyed, sokkal inkább egy csendesebb lakóövezet a tökéletes helyszín, míg egy személyes találkozót nem igénylő szolgáltatás irodája akár vidékről, sokall kisebb bérleti árakkal is hibátlanul működtethető.