Az eredeti bűn festője:Georges Rouault a Modemben

Újabb rendkívüli, Magyarországon eddig még nem látott műalkotás kiállításáról írt alá szerződést a mai napon Gulyás Gábor, a debreceni Modem igazgatója és Paulette Gagnon, a montreáli kortárs művészeti múzeum vezetője. A XX. századi katolikus művészet egyik legnagyobb alakja, a francia Georges Rouault: Keresztrefeszítés című nagyméretű festménye az augusztusban nyíló Messiások című kiállításra érkezik a cívisvárosba. A nagyszabású tárlaton – többek között – Picasso, Dalí, Chagall, Munch és Serrano mellett így a francia mester munkája is látható majd.
Georges Rouault a szakrális festészet egyik legnagyobb, ugyanakkor talán legtöbbet bírált alakja. A legjelentősebb modern vallásos festőnek tartják, de nevezik őt istenes alkotónak, a könyörület festőjének, ám az eredeti bűn, sőt a rútság, a torz dolgok mélyen elkötelezett művészének is. Hatását mi sem jelzi jobban, mint VI. Pál pápa 1965-ös New York-i látogatása az ENSZ-ben, ahol az egyházfő Rouault egyik képét hagyta emlékbe a kortárs keresztény művészet tanúságtételeként.

Bár Rouault munkái a világ legnagyobb múzeumaiban szerepelnek, Krisztust és a keresztre feszítést ábrázoló nagyméretű képeit Magyarországon korábban még sosem láthatta a közönség.

A közel két éve szerveződő Messiások című kiállításra tizenhat ország több mint nyolcvan múzeumából – például a párizsi Musée D’Orsay-ból, az amerikai Andy Warhol Múzeumból vagy a moszkvai Tretyakov Képtárból –, illetve magángyűjtőktől érkezik mintegy 200 munka a debreceni Modern és Kortárs Művészeti Központba. A világ megválthatóságával és a messianizmus gondolatával foglalkozó modern és kortárs alkotásokat ilyen átfogó, ugyanakkor számos értelmezési lehetőséget felkínáló kontextusban még sehol nem láthatta a közönség.

A kiállított munkák biztosítási összértéke várhatóan meghaladja a 100 milliárd forintot. 

-kt-

Debrecen Online - debon.hu


Szólj hozzá Debrecen fórumán!