A Bosch ütközéselkerülő rendszerét tesztelik a debreceni villamosvonalon

Az ütközéselkerülő rendszert Budapesten fejlesztették ki, de néhány része Hatvanban, a Bosch gyárában került gyártásra. A létrehozott technológiában a németek tőkéje, de a magyarok szaktudása van.

A villamosok vezetőjének erőteljesen kell koncentrálnia útközben, mert bármikor összeütközhet más járművekkel, ami anyagi és személyi kárral járhat együtt.
 
Az ütközéselkerülő rendszerrek csökkenhet a villamos balesetek száma Debrecenben

A Bosch csoport által kifejlesztett ütközéskerülő rendszerét július közepétől Debrecenben tesztelik elsőként.
 
Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke mérföldkőnek tartja ezt a napot, mert július közepétől Debrecenben beüzemelik az ütközéselkerülő rendszert. Elmondta, hogy Frankfurtban és Amszterdamban a balesetek számát 40 százalékkal csökkentette a technológia alkalmazása.
 
A városi polgárok védelmét szolgáló technológiát egy új CAF Urbos 3 típusú villamosra szerelték fel. A tesztidőszak fél éven át tart.
 
Három fő részből áll az ütközéselkerülő rendszer: multifunkciós kamera, radar szenzor és vezérlőegység, melyek a Bosch hatvani gyárában készültek el. Amennyiben a rendszer 70-80 méter távolságból veszélyt észlel, azonnal fény- és hangjelzést ad a villamos vezetőjének, hogy elkerüljék a bajt.
 
Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója elmondta, hogy a fél éves tesztidőszak információkat ad a járművezetők és a DKV számára is.
 
Barcsa Lajos (Fidesz-KDNP) Debrecen alpolgármestere elmondta, hogy a 2030 projekt során a közösségi közlekedést kiemelt figyelemben részesítik, annak érdekében, hogy biztonságossá tegyék.
 
A Bosch ütközéselkerülő technológiája segíthet megelőzni a baleseteket.
 
BG
Forrás: MTI, HAON
A képek illusztrációk