Hogy lehet ez? Virtuálisan már termel a debreceni BMW-gyár

A gyártósorok lényegében készek a termelésre – az NVIDIA Omniverse platformnak köszönhetően, miközben a BMW debreceni üzemének még nem állnak a falai sem.

Egy digitális felületnek hála a teljes térbeli konstrukció létrehozása és megvalósítása megoldható, noha a valóságban még nem is állnak a BMW-gyár falai Debrecenben – írta meg a vezess.hu.
 
Száz százalékban virtuálisan tervezik és validálják ugyanis a BMW debreceni üzemét – ez az autógyártó első létesítménye, amelynek így zajlik a megalkotása.
A termelés várhatóan 2025-ben indul, az NVIDIA Omniverse platformnak köszönhetően azonban a gyártósorok már lényegében készek arra, hogy elindulhasson rajtuk a termelés, már csak a telepítésükre van szükség – tudatta a vezess.hu.
 
Virtuálisan már termel a debreceni BMW-gyár (képünk illusztráció)
Virtuálisan már termel a debreceni BMW-gyár (képünk illusztráció)
 
A rendszer jóval több, mint egy egyszerű tervezőprogram. Van mód benne a gyártósor beindítására, a termelés hatásfokának vizsgálatára – ezzel az esetleges problémák már azelőtt kiiktathatók, hogy a helyszínen felépült volna a gyártósor.
 
Az NVIDIA Omniverse rendszert a BMW a teljes globális gyártóhálózatra szeretné kiterjeszteni a jövőben – arra számítanak, hogy így a telepítési idő, a költségek csökkennek és a minőségi problémák is mérséklődnek majd.
 
Az autógyártó 3 esztendeje kezdte el a platform adatokkal feltöltését: szisztematikusan beszkennelték a BMW valamennyi létező motor- és járműgyárát - írta meg a vezess.hu.
 
Fotó: BMW
 
B.A.